JPGabril

Op zaterdagavond 20 november 2021 om 20:00 uur geeft het Kennemer Consorteen concert in de H. Antoniuskerk te Kortenhoef. Dit strijkorkest gaf al eerder een concert in de Antoniuskerk. Het orkest speelt een Engels programma met werken van Händel, Warlock, Britten, Bridge en Holst. Heerlijke toegankelijke muziek.

Op zondagmiddag 28 november 2021 om 14:30 uur geeft het Ridderkerks Symfonieorkest een concert in de St. Martinuskerk in Ankeveen met een fantastische soliste op de viool, Babette van den Berg. Zij is violiste in het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Ze speelt het eerste vioolconcert van Bruch. Daarnaast staan de Hebriden van Mendelssohn, ouverture in Italiaanse Stijl van Schubert en symfonie nr. 7 unvollendete’ van Schubert op het programma. Heerlijke romantische muziek.

Beide orkesten staan onder leiding van ons kerkbestuurslid Jean-Pierre Gabriël. De toegang voor de concerten is een vrije gift. Het zou mooi zijn als er beide keren een volle kerk is.