Sta op voor de vrijheid om te geloven!

In één op de drie landen wereldwijd worden mensen - vaak minderheden - geconfronteerd met zeer ernstige schendingen van de godsdienstvrijheid. De angst om hun geloof te belijden, laat staan ervan te getuigen, treft mensen op alle continenten.

Voor hen - en in het bijzonder Christenen, die relatief vaak doelwit zijn - kleuren woensdagavond24 november 2022, ruim negentig kerken in Nederland en duizenden kerken en andere gebouwen wereldwijd

Ook de H. Antonius van Padua, de Sint Martinus en de O.L.V. Hemelvaart doen mee.

Kortenhoef 2020 11 25

Ankeveen 2020 11 25Nederhorst den Berg 2020 11 25

Maakt u ook een foto van onze rood aangelichte kerken? Wilt u ze op de social media delen met de hashtag #redwednesday ?

Deze actie wordt georganiseerd door Kerk in Nood: https://steun.kerkinnood.nl/redwednesday

Op de foto’s ziet u onze KAN-parochiekerken zoals ze vorig jaar werden aangelicht op RedWednesday

In vrijheid geloven kan helaas niet overal. Daarom vragen we ook in de KAN daarvoor de nodige aandacht.

Diaken Wim Balk